Osobine darovite djece
Igraonica je namijenjena onoj djeci koja svojom inteligencijom i sposobnošću rješavanja situacija nadilaze svoje vršnjake. To su djeca koja brže napreduju od prosječne djece, uče brže i drugačije. To su djeca koja često pronalaze nova rješenja nekog problema, koja uvijek "plešu u svom ritmu". To su djeca koju nazivamo DAROVITIMA...

Izluđuje li vas vaše dijete pitanjima? Voli li vaše dijete izazove novih ideja? Ima li vaše dijete veći vokabular od svojih vršnjaka? Jeli vaše dijete svjesno situacije i ispituje stvari koje su teške ili nemoguće za odgovoriti? Ima li vaše dijete jedinstven smisao za humor? Pomiče li vaše dijete svoje granice, odbija "ne" kao odgovor i ponaša se kao odvjetnik u dobi od četiri godine? Ima li vaše dijete širok spektar interesa ili jedno specijalno područje interesa?
Ako ste pozitivno odgovorili na većinu pitanja onda je ovo mjesto upravo za vas. Upoznat ćemo vas s karakteristikama darovite djece
Što darovito dijete razlikuje od njegovih vršnjaka?
Darovita djeca nemaju samo brži razvoj od ostale djece nego se i bitno kvalitativno razlikuju od njih. Upravo zbog toga što zahtijevaju barem minimum strukturirane podrške, što su sposobna za samostalna otkrića i pronalaženje novih puteva razumijevanja, uz veliku potrebu za ovladavanjem nekim područjem - ona se razlikuju od djece koja su samo jako marljiva i trude se.
Pod terminom darovita djeca stručnjaci podrazumijevaju one koji imaju tri karakteristične i atipične osobine u odnosu prema ostaloj djeci:
- Rano sazrijevanje
Darovito dijete počinje ovladavati nekim područjem znatno prije prosjeka svoje dobne skupine. Ono, osim toga, napreduje mnogo brže u određenim područjima od prosječnog djeteta, ponajviše zato što mu učenje i ovladavanje vještinama u tim područjima ide mnogo brže i lakše.
- Otpočetka "pjevaju svoju pjesmu"
Darovita djeca ne samo što uče brže od prosječne, pa čak i bistre djece, nego uče i na kvalitativno različit način. Njima treba minimum pomoći ili potpore odraslog da bi ovladala područjem svog intenzivnog interesa i veći dio vremena ona uče samostalno. Ono što otkrivaju učeći uzbudljivo je i motivirajuće i uvijek ih tjera korak dalje u učenju i ovladavanju materijalom koja je predmet njihova interesa. Darovita djeca često samostalno pronalaze nova pravila u području kojim ovladavaju i nove, osebujne načine rješavanja problema unutar tog područja. Sve to znači da su darovita djeca i kreativna.
- Zanos u ovladavanju vještinama
Darovito dijete ima snažnu unutarnju motivaciju za ovladavanjem i osmišljavanjem područja u kojem pokazuje napredan razvoj. Ono očituje vrlo intenzivan, gotovo opsesivan interes, zanos u njegovom ovladavanju. Ta sretna kombinacija opsesivnog interesa za određeno područje, zajedno s lakoćom učenja, vodi ga u visoka postignuća.
Višestruke inteligencije
Howard Gardner, profesor na Harvardu, razvio je teoriju višestruke ineligencije i podijelio ju je na osam tipova:
- Verbalna: često misli riječima, voli čitati i pisati, najbolje uči verbalno ili kada čuje ili vidi riječi.
- Glazbena: voli pjevati ili pjevušiti uz glazbu, cijeni glazbu, najčešće svira glazbeni instrument, pamti melodije.
- Logičko-matematička: misli pojmovno, utječe na okolinu kontrolom i organizacijskim vještinama, voli logične slagalice i strateške igre, voli kompjutore.
- Prostorna: misli u slikama, voli crtati i dizajnirati stvari, voli igračke na sklapanje, fasciniran je strojevima.
- Tjelesno-kinetička: ima atletski ili plesni talent, može biti dobar u tipkanju, šivanju, rezbarenju ili drugim aktivnostima koje zahtijevaju istančanu motoriku
- Interpersonalna: razumije ljude, pokazuje sposobnost vođe, uspješno intervenira kad su ljudi u konfliktu.
- Intrapersonalna: pokazuje duboku svjesnost za svoje osjećaje, snove i ideje, uči neovisno, može bit nekonformist.
- Prirodoslovna: osjetljiv je na okolno okruženje, uključujući prirodu, i promatra kako djeluje sustav.